chief operating officer Compensation   Carola Frydman1           Dirk Jenter2   August 2, 2010    Sloan School of Management, Massachusetts pioneer of Technology, Cambridge, Massachusetts 02142; e-mail: frydman@mit.edu  1 Graduate School of Business, Stanford University, Stanford, California 94305; email: djenter@stanford.edu     Key Words Executive honorarium, managerial incentives, incentive compensation, fair-mindedness compensation, option compensation, corporate governance    Abstract This paper surveys the recent literature on CEO compensation.  The rapid rise in CEO be over the last 30 days has sparked an intense debate about the nature of the knuckle under? aspect process.  Many view the high level of CEO compensation as the resolving of powerful managers setting their feature pay.  Others assure high pay as the result of optimal promise in a agonistic market for managerial talent.  We nominate and address the empirical evidence on the evolution of CEO pay and on the relationship between pay and firmly performance since the 1930s.
  Our review suggests that both managerial power and competitive market forces are important determinants of CEO pay, but that uncomplete approach is extensivey consistent with the available evidence.  We briefly discuss promising directions for future research.     2 Introduction Executive compensation is a complex and contentious subject. The high level of CEO pay in the U.S. has spurred an intense debate about the nature of the pay?setting process and the outcomes it produces. Some argue that large decision maker pay packages are the result of powerful managers setting their own pay and extracting rents from firms. Others interpret the same evidence as the result of optimal contracting in a competitive market for managerial talent. This survey ... If you want to get a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.com
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